ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ  ΤΟΥ  ΒΙΒΛΙΟΥ

“Από τον Όμηρο στην Τεχνητή Νοημοσύνη”

Του Δημήτρη Μαυραειδόπουλου

Γράφει Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων

Ζητώ συγγνώμη από τον συγγραφέα κ.Δημ.Μαυραειδόπουλο για την  καθυστέρηση στην Κριτική του βιβλίου . Τα  τρέχοντα  θέματα και το υπό έκδοσιν βιβλίο μου « Ιάσων –Ορφέας Αργοναυτική Εμφύλια Εκστρατεία στην Κολχίδα» με καθυστέρησαν. Όμως κάλλιο αργά   παρά ποτέ. 

Η ιδιότυπη  αυτοβιογραφία του   συγγραφέα     .Αντί να συμμετέχει σαν ταξιδιώτης στο ταξίδι της ζωής και να μιλάει για τον εαυτόν, κάθεται σαν φιλόσοφος στην όχθη του ποταμού και καταγράφει τα συμβάντα της ζωής του όπως  κυλούν  από  το παρελθόν και το παρόν  του και χάνονται στο χρόνο. Ακόμη   δημιουργικός και δραστήριος   έχει πιάσει τη ζωή από τα κέρατα, όπως ο Θησέας τον Μινώταυρο 

Πολυτάλαντος ο  συγγραφέας . Δεν τον γνωρίζω προσωπικά. Από το βιβλίο που χάρισε στο γιό μου Οδοντίατρο Χρήστο Κωνσταντινίδη  τον γνώρισα  από τα γραπτά. Το  βιβλίο του με εντυπωσίασε τα μέγιστα. Από τα βιώματα του διαπιστώνω ότι ανήκει στα παιδιά μετά  τον Β’ Π.Π . Η  καταγωγή του από την παρθένα της Αρκαδίας φύση .  

 Ντοκουμέντο βίωσης τριών εποχών

α/   Γεωργική στο χωριό της Ομηρικής   Αρκαδίας  

 β/  Βιομηχανική όταν μετά τον πόλεμο  ήλθε  στην Αθήνα 

 γ/    Πληροφορική τώρα σαν επιχειρηματίας και  οραματιστής της Τεχνητής  Νοημοσύνης. Τα παιδικά του χρόνια πέρασε στο χωριό  που  καθόλου δεν είχε ακουμπήσει  ο πολιτισμός, {Φως από το λυχνάρι με το λάδι, νερό από την πηγή ή το πηγάδι , τρόφιμα από την τοπική συγκομιδή, μεταφορικά  άλογο, γαιδούρι ή  μουλάρι, γιατροσόφια από τη γιαγιά, τις εγκύους ξεγεννούσε η πρακτική μαμή(μαία) γιατρός για βαριά περιστατικά κ.ο.κ}

Γράφει   βιωματικές  εμπειρίες . Πραγματικά, ντοκουμέντα μέγιστης ιστορικής και λαογραφικής  αξίας για μια γενιά που είχε το προνόμιο και την ατυχία να βιώσει σε 3 εποχές. Γιαυτό

έχουν μέγιστη  αξία, διότι  δεν είναι εξ αντιγραφής.   Γράφει τις εμπειρίες των παλαιοτέρων για τους  Βαλκανικούς Πολέμους που άκουσε από πρώτο  χέρι από τον πατέρα   του και   τους προεστούς  οι οποίοι  πολέμησαν επί δεκαετία  το  1912-13 για να  απελευθερώσουν  τους σκλαβωμένους αδελφούς μας  στην Ήπειρο,  Μακεδονία και Δυτ. Θράκη. Τη Μικρασιατική Καταστροφή γράφει  από αφηγήσεις αυτοπτών μαρτύρων, καθώς και για  τον Β’Π.Π όσα άκουσε,  διότι ήταν νήπιο ή αγέννητος (δεν δίνει την ηλικία του)

 Ο ερχομός  του στην πρωτεύουσα την δεκαετία 1960-1970  Οι πρώτες εμπειρίες στην Αθήνα   που προσπαθεί να κάνει κάτι για να  ξεκινήσει τη ζωή του , καθώς   νοιώθει  ξεριζωμένος  από τη μικρή του πατρίδα . Θίγει τα πολιτικά γεγονότα της πολυτάραχης εποχής 1950-2020. Μαζί με τα γεγονότα αναφέρει και τα δικά του βιώματα του δύσκολου τα χρόνια εκείνα βιοπορισμού ενός νέου από την επαρχία στην Αθήνα που αλλάζει πρόσωπο και μοιάζει με χαοτική λεκάνη. 

Μεγάλη του αγάπη η Αρκαδία. Ο Δ.Μ έχει συναίσθηση ότι ανήκει στην Αρκαδία, όπως ανήκουν τα δένδρα, τα ζώα, η ιστορία  κλπ. Οι Αρκάδες μια ξεχωριστή  κατηγορία  που από αμνημονεύτων χρόνων  παίζει έντονο  ιστορικό ρόλο και οι  ρίζες τους φθάνουν στην προϊστορική εποχή. Ο Δ.Μ θεωρεί  τον εαυτόν σαν συνεχιστή της μακραίωνας  παράδοσης  της Αρκαδίας  Γνώστης άριστος της Ελληνικής Μυθολογίας και της γλώσσας και προ παντός φλογερός πατριώτης σαν αυτούς που έχει βγάλει η Αρκαδία, με την  πλουσιότατη  ιστορία και προϊστορία, αφιερώνει αρκετές σελίδες στον αναγνώστη με σπάνιες  πληροφορίες για πρόσωπα και την περιοχή 

Τα ΜΜΕ γύρισαν την πλάτη στο βιβλίο του  γιατί προφανώς  εισάγει “καινά δαιμόνια” που δεν είναι αρεστά σε   μερίδα του κατεστημένου. Το οξυδερκές του πνεύμα γράφει: «Ποιμενικός λαός οι Αρκάδες λατρεύουν την άγρια φύση  και μαζί με τη μουσική δημιουργούν αρμονία» Και σε άλλο σημείο: «Ευσεβείς και ταπεινοί οι θεοί μας συμβιώνουν πλάι-πλάι με τους Αρκάδες και τη φύση…»  Πόσο πράγματι  διαφορετικοί από τους νεόφερτους  κοσμοπολιτικούς και εξωσυμπαντικούς θεούς της ερήμου, με την Κόλαση και τον Παράδεισο  και τα χρυσά άμφια των σημερινών ιεραρχών; Οι θεοί της Αρκαδίας ήταν φιλικοί στους Αρκάδες, γέννημα και θρέμμα της και προπάτορες τους. Όχι, οι «προπάτορες» εξ  Ιερουσαλήμ

Θεός των Αρκάδων ο νεαρός Απόλλων του φωτός και της μουσικής, τους εμπνέει και τους συγκινεί ακόμη προς την πρόοδο και τη δημιουργία. Δεν είναι τυχαίο αυτό που λέγεται στην Αμερική ότι «τον Πρόεδρο τον βγάζουν τα Τσιπιανά» οι χορηγοί μετανάστες από το  άσημο χωριό της Αρκαδίας. Ιερό  των Αρκάδων  το Λύκαιον όρος . 

Μυθικός γενάρχης των  ο Τιτάνας Ατλας  ανιψιός του Κρόνου . Αυτός  έδωσε το όνομα του στον Ατλαντικό ωκεανό . Προς τιμήν του οι Νεοϋορκέζο ι του  έστησαν χάλκινο άγαλμα  στο Rockefeller Center N.Y  κρατώντας στους ώμους του τη Γαία

Γνήσιοι Πελασγοί οι Αρκάδες και οι πρώτοι κάτοικοι της Πελοποννήσου. Πριν από τη σημερινή της ονομασία η Πελοπόννησος    ονομάζετο «Αππία» Το όνομα  Πελοπόννησος πήρε από τον Πέλοπα απόγονο του Δία, βασιλιά της Ήλιδας .  Νύμφες  της Αρκαδίας:Σινόη , Οινόη Αρσινόη, Δρυόνη  και η Νέδα ,  ήταν τροφοί του θεού Πάνα. Ο Λυκάων θα γίνει βασιλεύς της Αρκαδίας  στο Λύκαιον όρος . Αυτός είχε δύο θυγατέρες και εβδομήντα οκτώ υιούς

Τι να πρωτογράψω και τι να πρωτο-αφήσω  από τον χειμαρρώδη λόγιο επιχειρηματία Δημ. Μαυραειδόπουλο.

Θα  περιορισθώ  σε ορισμένους τίτλους :

–        Αρκαδία μέσα από το μύθο και την ιστορίαΧώρα των Θεών. Το όνομα της θα πάρει από τον Αρκά γιό της Καλλιστούς και του Λυκάωνα

–        Η  μικρή γενέτειρα  του ένα ορεινό χωριό της Γορτυνίας που καλείται Ψάρι. Εδώ  παρουσιάζει τη λαογραφία του χωριού και της περιοχής με σπάνιες ιστορικές  φωτογραφίες  της εποχής 

–        Λίγο πριν λίγο μετά  τον Όμηρο. Ο  συγγραφέας γράφει τη ζωή του χωριού του   που ήταν ίδια με την Ομηρική.  Το κεφάλαιο τούτο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

–        Ένα συνηθισμένο Ημερολογιακό έτος στο χωριό . Ότι πιο παράδοξο και εκπληκτικό για τον σημερινό  άνθρωπο.

Ακόμη και στον γράφοντα που έζησε  κατά τη διάρκεια του  πόλεμου  στο Σιδηρόκαστρο Τριφυλίας – Μεσσηνία είναι  συναρπαστικό 

–        Ο Χάρος και η ξενητιά , ο πόνος και η αγάπη. Οι ανήσυχοι  Αρκάδες  παίρνουν το δρόμο της ξενιτιάς  και εγκατέλειπαν  σπιτικό,   συγγενικά τους πρόσωπα και ξενιτεύονται  σε  μακρινά μέρη.Πικρή η ξενιτιά . Ποτέ όμως οι Αρκάδες δεν λησμονούν τη γενέτειρα τους και την Ελλάδα

–        Μικρές Ιστορίες στην μικρή μας κοινωνία  Οι άνθρωποι ιδιαίτερα τις μεγάλες χειμωνιάτικες νύχτες λειτουργούσαν με βιολογικό ρολόι, όπως το ζωικό βασίλειο τριγύρω τους. Γράφει πραγματικές ιστορίες άγνωστες  και απίστευτες για τα σημερινά παιδιά.

–        Η πρώτη επαφή με τον πολιτισμό του Εντισον και η εθνική-ηθική διαπαιδαγώγηση στο χωριό. Για πρώτη φορά άκουσε στη Δημητσάνα ραδιόφωνο και τραγούδια της εποχής, και για πρώτη φορά είδε να τρώνε παγωτό.Αλλά αυτά δεν τον εμπόδισαν να γίνει  μεγάλος και τρανός

–        Οι μεγαλύτεροι ιστορούν τα γεγονότα Έτσι παλιά πέρναμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των μεγαλυτέρων και διαλάθαμε χαρακτήρα , τότε που είχαμε πραγματικούς δασκάλους με αξία και δεν υπήρχαν ΜΜΕ για να διαδίδουν κάθε απαξία, βία και ανωμαλία

–        Το μεγάλο άλμα στην Αθήνα Το ταξίδι από το χωριό στην Αθήνα η πρώτη συνταρακτική εμπειρία ήταν το μεγαλύτερο ταξίδι της ζωής του. Και εδώ ο Δ. Μ αναπολεί τους πανάρχαιους προγόνους που άνοιξαν πρώτοι τον δρόμο από την Αρκαδία για την Αθήνα, που ήταν γεμάτος  ληστές, εμπόδια και παγίδες

–        Οι ανώμαλες δεκαετίες 1960-1970 στην Αθήνα , Ντυμένος στο χακί λοχίας του  Μηχανικού ο Δ.Μ  φτιάχνει   έργα της ΜΟΜΑ και μετά στο Πεδίο Βολής στην Κρήτη. Δυο χρόνια ήταν τότε η θητεία και όχι εννεάμηνη και εξάμηνη που είναι σήμερα και με αναβολές

–        Σημαντικές εξελίξεις στο χώρο της Τεχνολογίας. Το 1950 είδε το πρώτο τηλέφωνο ο μαθητής τότε του δημοτικού Δ. Μ. αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να γίνει πρωτοπόρος στην τεχνολογία της οδοντιατρικής

–        20ός αιώνας και ο Ελληνισμός αναγεννάται  από τις στάχτες του. Ήταν η εποχή της δημιουργίας και ανασυγκροτήσεως εκ της τέφρας  των πολέμων

Το « παιδί του χωριού» ένθερμος λάτρης του Αρχαίου μας πολιτισμού   θα μας ξεναγήσει στην Κλασική Αθήνα , στα Μνημεία της, στο Πολίτευμα της Αθηναϊκής Δημοκρατίας και τις   προσωπικότητες της  κ.α .

–        Και μετά μισό αιώνα στον Οδοντιατρικό Κλάδο. Μετά από περιπλανήσεις, αλλαγές επαγγελμάτων ευκαιρίας, από κάποια τύχη βρέθηκε« «οδοντοτεχνίτης» χωρίς να γνωρίζει   από στόμα και  δόντια,  εκτός από  μια νέα εφαρμογή που τη δίδασκε στους οδοντοτεχνίτες  . Αλλά το κέρδος μηδαμινό.  Μπροστά στο αδιέξοδο έλαμψε τότε το επιχειρηματικό δαιμόνιο και θα μας πει:  «Τότε κατάλαβα ότι η λύση θα ερχόταν από το εξωτερικό, με δικές μου αντιπροσωπείες εισαγωγών, όπου θα ήλεγχα εγώ τις τιμές της χονδρική και λιανικής». Το είπε και το έκανε. Αυτό ήταν η αχτίδα που φώτισε νέους δρόμους στον Δ.Μ.

–        Να μη σας τα πολυλογώ   ο Δ.Μ.  είναι όπως μου λέγει ο γιος μου οδοντίατρος  διαχρονικά ο πλέον αγαπητός επιχειρηματίας  Οδοντιατρικών ειδών. Σωστό φαινόμενο!!

–        Λάτρης της νέας τεχνολογίας  έφερε στην αγορά   τα πρώτα εμφυτεύματα και τον ευχαριστώ που σε ανύποπτο χρόνο χωρίς να τον γνωρίζω δώρισε στο γιό μου οδοντογιατρό ένα θαυματουργό εμφύτευμα για   λογαριασμό μου.( Η σταφίδα της Κατοχής και η έλλειψη οδοντιατρικής φροντίδας μας άφησε χωρίς δόντια)

–        Στη συνέχεια  μεταγγίζει την πείρα του  στους νεώτερους. Όποιοι το διαβάσουν πολλά θα κερδίσουν και θα μάθουν.Ο  δεινός τώρα επιχειρηματίας  χωρίς να αναμιχθεί στην   πολιτική αρένα θα δώσει τη θεώρηση του λίαν χρήσιμη για πολιτικά πρόσωπα και κόμματα του τελευταίου μισού αιώνα, καθώς και για τα κρίσιμα εθνικά θέματα της πατρίδας μας .

Ο  επιχειρηματίας δεν  διστάζει να «καταχερίσει» και το τραπεζικό  σύστημα που πολλά δεινά   έχει φέρει   με των μνημονίων  τον κουλοχέρη κ.α

–        2ον Μέρος: Ο Άνθρωπος και το « Ευ Ζειν»   Από αστερόσκονη  φτιαγμένοι και αστερόσκονη κάποτε θα γίνουμε, όπως το Σύμπαν ορίζει  «Φυγάς Άσωτος , Θεόθεν και Αλήτης(Εμπεδοκλής) Ήρθε στη ζωή γιατί αυτό όρισε ο δημιουργός και η Φύση. Αδύναμος έρχεται στη ζωή, η ίδια η φύση του, αναζητεί τη γνώση (πάντες τα πάντα οιδέναι ορέγοντα). Έτσι βρήκε τον εαυτόν του και προχώρησε  σκαλι-σκαλί με ορθάνοιχτο το νου  στην κορυφή της επιτυχίας. «Ο δανεισμός είναι ανάξιος και υπέρτατη αφροσύνη και μαλθακότητα» και« «Οι οφειλέτες είναι δούλοι όλων των δανειστών» (Πλούταρχος)  Η σκέψη μεταδίδεται ακαριαία μέσω του πληροφοριακού αιθέρα (τηλεπαθητικά) από είδος σε είδος.  

 Σύμμαχός του η Ατροπός Αν δεν έχεις τη μοίρα   στη δούλεψη σου, πρόωρα θα στερηθείς και τη ζωή σου. Καθώς η Κλωθώ και Λάχεση του  έριξαν  λαχνό να  μπει  στο φορτηγό που σε λίγο στο γκρεμό θα γκρεμιστεί, τελευταία στιγμή η Ατροπός  το ακυρώνει, γιατί  ατημέλητος στο προσκλητήριο πήγε το πρωί, δίχως να φορέσει ζώνη. Ο συγγραφέας είναι και ενορατικός αυτό που στα  χωριά μας λένε «αλαφροΐσκιωτος»  και προβλέπει  με τη διαίσθηση γεγονότα κρίσιμα και φοβερά . Αυτό ίσως τον βόηθησε σωστές  επιχειρηματικές  να παίρνει αποφάσεις μαζί με τη δωρική λογική και να γίνει   ο «ένας» και ο κάτοχος πολλών εταιρειών συναφών με τα οδοντιατρικά.

Ενας  Αρκάς  δεν βολεύεται αν δεν φιλοσοφήσει γιατί αυτό του δίνει πνευματικό  σφρίγος και ακόμη δεν έχει  από το στίβο του επιχειρείν αποχωρήσει, ούτε από την ενεργό ζωή αποδημήσει.  Όντως,  κατέχει  την Ελληνική φιλοσοφία 

Τελικά, και δημοσιογράφος επιτυχημένος έγινε και 

  συγγραφέας   κάτι που  όταν ήταν νέος  το είχε επιθυμήσει . Άρθρα  έγραψε σε εφημερίδες και περιοδικά για κρίσιμα θέματα καυτά   και το όνομα του έχει με την πένα αποθανατίσει. Λιθοβολεί την προδοσία: «Προίκα στα Σκόπια, Εθνότητα και Γλώσσα..».

 Ο Δημήτρης Μαυραειδόπουλος δεν είναι ένας τυχαίος επιχειρηματίας, έχει Αρκαδικό DNA, της  περιοχής που έβγαλε τους σπουδαιότερους ανθρώπους σαν τον  αρχιστράτηγο της Ελληνικής Παλιγγενεσίας Θεόδωρο Κολοκοτρώνη,  τον πνευματικό ογκόλιθο  που έγραψε την Ιστορία του Ελληνικού Έθνους Κωνσταντίνο Παπαρρηγόπουλο, τον μεγάλο πολιτικό Αλέξανδρο Παπαναστασίου , τον έμπορο Σέκερη μέλος της Φιλικής Εταιρείας και άλλους  Ήρωες ,  μεγάλους διανοούμενους, πολιτικούς, στρατηγούς , καθηγητές πανεπιστημίου, επιχειρηματίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.  Αντιδογματικός και ενάντιος στη Νέα Τάξη η οποία παίζει με τις τύχες των εργαζομένων. Υμνητής του Ι. Καποδίστρια και του Θ. Κολοκοτρώνη και δίκαιος κριτής των πολιτικών. Δεν διστάζει να γράψει «τα τρία μονοθεϊστικά δόγματα θα γεννηθούν από παρακρούσεις και εξ Αποκαλύψεως οράματα…και στα τρία κυριαρχεί η προκρούστια νοοτροπία» και « Ο Χριστός είναι ο αναμορφωτής του Ιουδαϊκού δόγματος». Με το «γνώθι σ αυτόν» του Σωκράτους ο άνθρωπος προσεγγίζει το φως της αλήθειας.

 Συνιστώ το βιβλίο τούτο . Εδώ  όμως για λόγους οικονομίας θα κλείσω με τα θερμά μου συγχαρητήρια στον Άνθρωπο , τον ένθερμο πατριώτη, τον συγγραφέα, τον πνευματικό άνθρωπο,  επιχειρηματία   Δημήτρη Μαυραειδόπουλο και  συνιστώ  στους φίλους και ιδιαίτερα στους νέους, να προμηθευτούν για δικό τους  όφελος  το εξαίρετο  «βιβλίο-ντοκουμέντο»  : 

 “Από τον Όμηρο στην Τεχνητή Νοημοσύνη

ο δικός μας Αιών”

Του Δημήτρη Μαυραειδοπουλου

Εκδόσεις: Οδοντιατρικό Βήμα Μ.Ε.Π.Ε

Σκουφά 64 Αθήνα τηλ.2103814939

 Ένα βιβλίο με Αξία, Απολλώνιο Φως, Δωρικό ρυθμό , Αρκαδική Αρμονία και μέσα του έχει μέρος της Πρώτης Ουσίας .

Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων 

amphiktyon@gmail.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *