Χωρίς να θέλω να γίνω συνήγορος του σκηνοθέτη Λιγνάδη και των λοιπών κατηγορουμένων ηθοποιών καταθέτω την ταπεινή μου άποψη πάνω στο επίκαιρο τούτο θέμα. Οι σύγχρονοι Ελληνες αντιμετωπίζουν τον έρωτα και το σεξ με πουριτανική ηθική κάτι που αιφνιδιάζει εμάς τους παλαιούς. Και προς άρσιν πάσης παρεξηγήσεως δεν εννοώ την παιδοφιλία . Οι αρχαίοι πρόγονοι μας καταδίκαζαν την παιδοφιλία με την ποινή του θανάτου και απαγόρευαν στους παιδόφιλους να πλησιάζουν παλαίστρες , γυμναστήρια κ.α Η παιδοφιλία είναι πράξη ειδεχθής και αποτρόπαια διότι καταστρέφει στην ψυχή και το σώμα των νέων και τους κάνει ομοφυλόφιλους. Ο Σωκράτης καταδικάστηκε σε θάνατο με την στημένη κατηγορία ότι «εισάγει καινά δαιμόνια στους νέους»
Οι κατηγορούμενοι βορά των ΜΜΕ
Κατ’ αρχήν χωρίς να τελεσιδικήσει η υπόθεση Λιγγάδη και των άλλων έγιναν βορά των ΜΜΕ προς τέρψιν του φιλοθεάμονος κοινού, πράξη ανάρμοστη σε κράτος δικαίου. Την ίδια εποχή αγνοούν τα εθνικά μας θέματα ή περιορίζονται σε δίλεπτη κάλυψη όταν η Τουρκία έχει εισβάλλει στο Αιγαίο και μας απειλεί με πόλεμο. Αλλά και η Δικαιοσύνη δεν προστάτευσε την αξιοπρέπεια τους πριν τελεσιδικήσουν οι υποθέσεις των
Αν είχαν μελετήσει τη γένεση και εξέλιξη της τέχνης(του θεάτρου, όρχησης, δράματος, τραγωδίας κλπ.) ανά τους αιώνες θα ήταν περισσότερο επιεικείς για φαινόμενα που έχουν τις ρίζες τους πολύ βαθιά στην πρωτόγονη αρχαιότητα .
Ολα αρχίζουν από την γέννηση του θεού Διονύσου.
«Γεννήτορες του είναι ο όγδος Δίας και η Σεμέλη με την οποία είχε συνάψει μυστικό γάμο. Αυτή έμεινε έγκυος αλλά πέθανε τον έκτο μήνα της κυήσεως. Ο θάνατος της οφείλεται στον κατατρεγμό και ζηλοτυπία εκ μέρους της επισήμου συζύγου του Διός Ηρας, η οποία συμβολίζει τον πλούτο. [Μήπως αυτό συμβαίνει και σήμερον με τις διώξεις της τέχνης από τις συντεταγμένες εξουσίες διότι δεν ανέχονται την κριτική τους ; ]
Ο Δίας άνοιξε την κοιλιά της Σεμέλης και έραψε το έμβρυο στον μηρό του . Τον ένατο μήνα εξήλθε από τον μηρό του Διός ο Διόνυσος . [ Αυτό αλληγορεί ότι η τέχνη γεννήθηκε με ανώμαλο τοκετό. Διμήτωρ καλείται ο Διόνυσος, έχει δύο μητέρες(γυναίκα και άνδρα) αλλά υπερτερεί ο συναισθηματισμός της γυναίκας έναντι της λογικής του ανδρός . Ωστόσο επειδή γεννήθηκε από τον μηρό έχει πόδια για να πηγαίνει παντού ]
Η Τέχνη υπο διωγμόν από την γέννηση της
Το Διόνυσο ανέθρεψε η Ινώ αδελφή της Σεμέλης και κατ’ άλλους οι Νύμφες Αυτονόη, Αγαυή (αδελφές της Ινώ και κόρες της Σεμέλης) ή η Φιλία Κορωνίς και Κλύδη ή η Ιππα , Βρώμη και Βάκχη από την οποία πήρε το όνομα «Βάκχος».[ Επομένως ο Διόνυσος έζησε στην ανωμαλία . Δεν ένοιωσε την θαλπωρή της μητέρας του και της οικογένειας και η διαμόρφωση του χαρακτήρος του επηρεάστηκε από τον κατατρεγμό της Ηρας]
Επινόησε την φυτείαν της αμπέλου και την κατασκευήν το οίνου. Κατά τον Πλούταρχο ο Διόνυσος είναι : Δενδρίτης , η Δύναμη που ενυπάρχει στο δέντρο και στη Φύση· είναι Άνθιος, ο φορέας της άνθησης, Κάρπιος, ο φορέας των καρπών, Φλεύς ή Φλέως, η πλησμονή της ζωής. Η Διονυσιακή λατρεία έγινε παγκόσμια λατρεία της ζωής. [ Οίνος ευφραίνει καρδίαν και εμβάλλει στον έρωτα . Μας κάνει να ξεχνάμε τις δυσκολίες και λύπες της ζωής με την ορχήστρα(μουσική, χορός) και με την ψυχαγωγία μορφώνει την ψυχή( τραγωδία, δράμα, κωμωδία) . Τώρα πρόσθεσαν και τα ναρκωτικά για την απόδραση από τα γήινα, πράγμα που φέρνει πολλαπλή συμφορά στον άνθρωπο]
Η Τέχνη ανθεί με καλοπέραση
Ο Διόνυσος ηρέσκετο στην τρυφηλή ζωή και στις ηδονές . Κοντά του συγκέντρωνε πλήθος γυναικών . Η Ηρα τον κατέτρεχε με μανία και περιπλανάτο μαινόμαινος στον κόσμο ζητώντας θεραπείαν. [ Η τέχνη κινείται στα όρια της λογικής λόγω της βαριάς συναισθηματικής φορτίσεως της και οι άνθρωποι που την υπηρετούν ασκούν δύσκολο λειτούργημα και ασφαλώς δεν είναι του «κατηχητικού» . Ολοι τους λιγο πολύ είναι εκκεντρικοί έχουν ελεύθερα ήθη και ιδιαιτερότητες , τις οποίες εκφράζουν με στα έργα τους αλλά και στον καθημερινό τους βίο , άλλοι εντός των πλαισίων των νόμων και άλλοι με έκνομες πράξεις . Αυτό το βλέπουμε στα καλλιτεχνικά δρώμενα εδώ και διεθνώς στο στερέωμα της τέχνης (ηθοποιούς, μουσικούς, σκηνοθέτες, ζωγράφους, γλύπτες, ποιητές κ.α) Επομένως θα ήταν άδικο να τους κρίνουμε με τα ίδια μέτρα που κρίνουμε τους λοιπούς ανθρώπους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυτοί είναι υπεράνω των νόμων]
Ο Διόνυσος αγαπητός των γυναικών και παιδιών
Ο Διόνυσος συγκέντρωσε περί αυτόν γυναίκες Βάκχες και Σατύρους και χειροτόνησε δύο στρατηγούς τον Πάνα και τον Σειληνό. Ο πρώτος αλληγορεί την «πανίδα» της Φύσης, (ανθρώπους και ζώα) σε μια αμφίδρομη σχέση προστασίας, αλλά και προσωποποίηση της γενετικής δύναμης της ζωής. Ο δεύτερος αλληγορεί τα ρέοντα ύδατα και την ευφορία της γης, και παρουσιάζεται σαν Κένταυρος. Στην Ποίηση και στη Τέχνη τον Πάνα απεικονίζουν από τη μέση και πάνω σχεδόν ανθρωπόμορφο, φαλακρό και με μυτερά αυτιά, με πόδια και ουρά τράγου. Του Σειληνού, το κάτω μισό του σώματος ομοιάζει με άλογο. Οι Σάτυροι και οι Σειληνοί, ήταν υπηρέτες και σύντροφοι του θεού Διονύσου, τον οποίον είχαν μεγαλώσει από παιδί. Αγαπημένη τους ασχολία ήταν το παίξιμο αυλού και κιθάρας, ο τρύγος και η οινοποσία, αλλά και το κυνήγι των κοριτσιών , που αποτελούσαν όλα μαζί την προσωποποίηση της γονιμότητας της Φύσης.[ Εξ αυτών μπορούμε να αντιληφθούμε γιατί μισούν τα Ελληνικά γράμματα και βγάζουν από την παιδεία τους την Ιλιάδα και Οδύσσεια. Δυστυχώς Ελληνόφωνοι σκοταδιστές χύνουν δηλητήριο και ψευδολογίες όπως λ.χ ότι δήθεν ο Πλάτων βίαζε παιδιά και άλλα μυθεύματα για να πλήξουν τους αρχαίους μας προγόνους μας]
Οι ανέραστοι δυτικοί πως να αντιληφθούν τους πιό πάνω συμβολισμούς; Δυστυχώς εμβολίασαν τα Ελληνόπουλα με το δηλητήριο του «αντέρωτος» και του χρήματος σαν τη μοναδική αξία της ζωής. Αν υπήρχαν οι σημερινοί νόμοι και η πουριτανική ηθική , τότε όλοι εμείς της παλιάς εποχής θα πρέπει να μας στείλουν φυλακή για «εγκλήματα παρενόχλησης» κατ’ ελάχιστον, μηδέ εξαιρουμένου και του γράφοντος. Διότι είμαστε «κυνηγοί» του θηλυκού γένους, χωρίς φυσικά να μετερχόμαστε βία . Τις γυναίκες τις αγαπούσαμε, τις ερωτευόμαστε , τις πειράζαμε , τις φλερτάραμε και αυτές είτε ανταπέδιδαν τον έρωτα τους είτε όχι. Αν το κάνετε σήμερα σας αναμένει ο εισαγγελέας νέοι της εποχής]
Διόνυσος: ο παγκόσμιος αναίμακτος κατακτητής
Ο Διόνυσος υπέταξε όλη την Ασία, την Αιθιοπίαν τη Θράκη , ενίκησε τις Αμαζόνες, κατέλαβε την Πορτογαλία αναιμωτί. [ Η τέχνη θέλγει τον άνθρωπο και τον κατακτά χωρίς όπλα διότι του χαρίζει αυτό που έχει χαμένο στη ζωή . Γι’ αυτό δεν θα βρεις λαο χωρίς τέχνες ακόμη και στις πρωτόγονες φυλές. Τα πανάρχαια Ελληνικά πολιτιστικά πρότυπα διαδόθηκαν μέσω των ναυτικών και της μεταναστεύσεως σε όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα στον Ευρωπαϊκό χώρο και τη Μεσόγειο των οποίων οι κάτοικοι ήταν πανάρχαιοι μετανάστες από το Αιγαίο]
Ποιοί ήταν οι Σατυροι και οι Σειληνοί;
Οι μεν Σάτυροι απεικονίζονται νέοι, σε αντίθεση με τους Σειληνούς που απεικονίζονταν γέροι με αυτιά αλόγου. Φαίνεται όμως ότι από τον θεό Πάνα, στο χώρο του οποίου βρίσκονται εγκατεστημένοι, πήραν την τραγοπόδαρη μορφή των κάτω άκρων τους. Στην αγγειογραφία οι ώριμοι Σειληνοί φέρονται γενειοφόροι – πωγωνοφόροι, γέροντες φαλακροί και προγάστορες (κοιλαράς), σε αντίθεση με τους Σάτυρους που φέρονται ως αγένειοι νέοι (“Σατυρίσκοι“).
Ο Διόνυσος και οι σύντροφοι του δίδασκαν τα Μυστήρια και τα Οργια(Βακχική λατρεία) . Σύμβολα του το μαστίγιο(νευρίδα) στέφανος και θύρσος Το σύνθημα τους ήταν το «ΕΥ ΟΙ» . Σήμερα θα το λέγαμε «ευτυχείτε»
Ολα αυτά μας δείχνουν ότι η τέχνη είναι «ανώμαλο» παιδί και οι καλλιτέχνες είναι και αυτοί παιδιά της ανωμαλίας. Για να δημιουργήσουν κάνουν υπερβάσεις ώστε να εγγίξουν τα πρωτόγονα ένστικτα του ανθρώπου , τα οποία έχουν με το χρόνο καταχωνιαστεί στο υποσυνείδητο αλλά δεν έχουν αποβληθεί εντελώς . Συχνά ξυπνούν μέσα τους Σάτυροι , Σειλινοί και Πάνες σαν εφιάλτες και συνταράσσουν τις κοινωνίες, .
Ουαί φαρισαίοι!!! Αποδοχή του γονέα ένα και γονέα δύο
Ομως είναι απορίας άξιον γιατί η φαρισαϊκή κοινωνία μας δεν αντιστάθηκε στο κίνημα των ΛΟΑΤΚΙ που επισημοποιεί και προπαγανδίζει αφύσικες παρεκκλίσεις οι οποίες ανατρέπουν τα καθιερωμένα εδώ και αιώνες ήθη , έθιμα και αξίες; Από γενέσεως του ανθρώπου επικρατούσε ο πατέρας και η μητέρα , τώρα και με το νόμο έχουμε το σκανδαλώδες «γονέας ένα» και «γονέας δύο» οι οποίοι θα είναι δυνατόν να αλλάζουν ρόλους. Ουδείς διαμαρτυρήθηκε για την υιοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια παιδιών .Ουδείς διαμαρτυρήθηκε για τήν νομοθετική καθιέρωση του γάμου των ομοφύλων . Αυτοί που σήμερα σχίζουν τα ιμάτια τους για τον βιασμό παιδιών επέτρεψαν στους νομοθέτες να αφήνουν τα παιδιά στην διάθεση των ομοφυλοφίλων γονέων και όποιον πάρει ο χάρος, αλίμονο στα παιδάκια. Το φαινόμενο των παρεκκλίσεων και ιδιαιτεροτήτων υπήρχε στον καλλιτεχνικό χώρο από παλιά , απλώς τώρα η κοινωνία απέκτησε μεγαλύτερη ελευθερία και μπορεί να εκφρασθεί ακόμη και για να κερδίσει τηλεθέαση . Είναι ανεπίτρεπτο ο καλλιτεχνικός κόσμος να γίνει βορά της κοινωνίας. Ως και «εμφύλιος» μεταξύ των κομμάτων έχει ενσκήψει και σπαράσσονται με τα σκάνδαλα της κλειδαρότρυπας, αντί να ασχολούνται με τα ζέοντα εθνικά θέματα και την καταρρέουσα οικονομία.
Συμπερασματικά, πρέπει να σεβαστούμε την αξιοπρέπεια του ατόμου και ιδιαίτερα των καλλιτεχνών μας, για τους λόγους που προαναφέραμε και να αφήσουμε τη δικαιοσύνη απερίσπαστη στο έργο της . Τούτο το γνώριζαν οι πρόγονοι μας και έδειχναν ανοχή στην τέχνη και στους δημιουργούς της.
«Χαρείτε τη ζωή και Ευτυχείτε»
Αμφικτύων
27/2/ 2021
*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
amphiktyon@gmail.com
Όποιος επιθυμεί να διαγραφεί να επιστρέφει το παρόν με την ένδειξη «διαγραφή»«σύμφωνα με το άρθρο 14 του νόμου 2672/98
ΠΡΟΩΘΕΙΣΤΕ ΤΟ ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ