ΠΕΡΙ ΔΑΙΔΑΛΟΥ ΚΑΙ ΙΚΑΡΟΥ

Ο Δαίδαλος και Ίκαρος πρόσωπα   υπαρκτά

της πανάρχαιας  Ελληνικής Προϊστορίας

με αίμα   Ελληνικό και πτητική εμπειρία

και σε έργα θαυμαστά  διακρίθηκαν πέραν της αεροπλοΐας:

στην αεροναυπηγική,  γλυπτική και   ευποιια

Εξέχοντες    μηχανικοί

στο κόσμο  οι πρώτοι αεροπόροι

πρώτοι  που είδαν από ψηλά τη γη

τότε που η Κρήτη ήταν θαλασσοκράτειρα

της  χρυσής  Μινωικής εποχής οι   πρωτοπόροι

Ο Δαίδαλος γιός του Ευπαλάμου του Μητιωνίδου

από το βασιλικό  γένος του Ερεχθέως Ερεχθείδου

αυτόχθων  και γνήσιος  Αθηναίος

νουνεχής , ευφυής  της   δόξας  και των κινδύνων εραστής

άνθρωπος  γενναίος

Άτομο ανήσυχο και ελεύθερο  ανήκον στην  αριστοκρατία

άφησε τη συγγένεια του να τρώγεται

με τα  πεζά και  την ματαιοδοξία

διδάχθηκε την τεκτονική και  αγαλματοποιία

μετά μεγίστης επιμέλειας και προθυμίας

Τόσο πολύ ευδοκίμησε στην  γλυπτική

ώστε στα αγάλματα του  νέα έδωσε μορφή

όραση  τους έβαλε  και ακοή

κίνηση  ομιλία και ψυχή

πρωτοπόρος  μιάς νέας τεχνοτροπίας

στων ξοάνων  την εποχή

Τα αναπαρίστανε    βαδίζοντα με χέρια απλωμένα

μιμούμενος την  ανθρώπινη  λειτουργία

όχι τα χέρια και τα πόδια κολλημένα

όπως  τα  στατικά  ξόανα   τα ακινητοποιημένα

Πρώτος ευρετής της «γλυπτικής  νοημοσύνης» μπορεί

να θεωρηθεί

αφού στα έργα του      ζωντάνια  έδωσε και επιδεξιοσύνη

πρώτος    κατασκεύασε  της τέχνης του τα  εργαλεία

μόνο ο μαθητής του Τάλως  τον ξεπέρασε σε ευρεσιτεχνία

με τον τόρνο   και τον   κεραμευτικό  τροχό

το  μεταλλικό   όμως πριόνι  τον  έκανε ξακουστό

από φιδίσιο σιαγόνι  αντιγραφή

που βρήκε στον αγρό

«Δαιδάλεια ποιήματα» καλούνται τα αριστουργήματα  του

αυτός δεν ζήτησε «ανθρώπινα δικαιώματα»

για τα δημιουργήματα του

Υπόσταση όντων     στα άψυχα ρομπότ τώρα

διεκδικούν να  δώσουν

τα  προϊόντα εκ πυριτίου με τον άνθρωπο  να εξισώσουν

και  ανθρώπινη υπόσταση στην «τεχνητή νοημοσύνη»

να   προσδώσουν

όμως μια λεπτομέρεια λησμονούν

και αν δεν προσεχθεί ίσως οι άνθρωποι να  αυτοκαταστραφούν:

τα ρομπότ  είναι   ανθρώπινα εργαλεία

από του ανθρώπινου εγκέφαλου βγαλμένα τη μεγαλοφυία

νοσηροί εγκέφαλοι  στα όρια της βλακείας

ανθρώπινα όντα θέλουν να τα κάνουν δια της πλαγίας

δεν είναι άνθρωποι  οι υπολογιστές  αλλά  «εργαλεία»

αν λείψει ο άνθρωπος αξία θα έχουν  ΟΥΔΕΜΙΑ

Σε θάνατο καταδικάσθηκε όπως όλοι οι μεγάλοι

στην Κρήτη ο Δαίδαλος και ο γιός του Ίκαρος θα  πάει

από το Μίνωα παίρνει   χάρη

και εκείνος του ζητάει :

-Το Λαβύρινθο να φτιάξει

-Το χορό της Αριάδνης να συστήσει

-Τον ξύλινο βου να  φιλοτεχνήσει

ένεκα του έρωτα   με τη θυγατέρα του Πασιφάη

το Δαίδαλο και   Ίκαρο  καταδικάζει

στο Λαβύρινθο    τους  φυλακίζει

ο έρωτας της Πασιφάης προς το Δαίδαλο

να αποδράσουν θα τους βοηθήσει

Κέρινα φτερά θα φτιάξουν

και από τον πύργο του Λαβυρίνθου   στο πέλαγος

θα πετάξουν

Ο Ίκαρος παρακούσας του πατέρα του την εντολή

πέταξε ψηλότερα

σε στρώματα  θερμότερα

ο ήλιος έλειωσε   τα κέρινα φτερά του

στο Ικάριο πέλαγος έπεσε

και πήρε το όνομα του

Για έρευνα και διάσωση πήγε ο Ηρακλής

ανέσυρε το σώμα του νεκρό

και   στην Ικαρία έκανε την ταφή

`Ο Δαίδαλος   σε πολλά μέρη ύστερα περιπλανάται

άγαλμα έφτιαξε του Ηρακλή στη Θήβα

και  τιμάται

εκείθεν  πέρασε στη Σαρδηνία

του Απόλλωνος έκτισε ναό στην

Δαιδαλία της Ιταλίας ή   Ιουλία(Τζούλια)

εκείθεν ήλθε στη Σικελία

όπου ο Κώκαλος βασίλευε στην πόλη Ινύκω

φιλοφρόνως τον δέχθηκε στο  βασιλικό του οίκο

τα δεινά που υπέστη από το Μίνωα και τον πόνο

εκεί θα λησμονήσει συν τω χρόνω.

Οι θυγατέρες   Κωκάλου τον Μίνωα

ένεκα αγάπης του Δαιδάλου   φονεύουν

προς χάριν του αριστουργήματα κατασκευάζει

και τον λαό μαγεύουν:

–  Εγγύς της πόλεως Μεγαρίδος διώρυγα φτιάχνει τεχνητή

– Οδό οχυρωματική στην πόλη των Ακραγαντίνων

-Σπήλαιο τεχνητό στην πόλη των Σεληνουντίων

και ιαματικό λουτρό

-Στο όρος Ερυκα μεγαλοπρεπή οικοδομεί ναό

της Ερυκίνης Αφροδίτης

και εντός φιλοτεχνεί  χρυσό  κριό

όλοι δε νόμιζαν ότι ήταν αληθινός

τόσο δεινός ήταν τεχνίτης

Κατασκεύασε και άλλα  πολλά αριστουργήματα:

σε Κρήτη, Βοιωτία, σε  Δήλο,   Μέμφιδα

(στην Αίγυπτο) στη Λυκία  ακόμη και στην Ινδία

αλλά φθάρηκαν  εκ της πολυκαιρίας

και των βαρβάρων τα χτυπήματα

Αντίφαση το θεωρώ μεγάλη

η Πολεμική μας Αεροπορία

προστάτη το «Γαβρίλη» να  έχει και το  «Μιχάλη»

δύο  αγγέλους  μεγάλη τους η χάρη

της  Παλαιάς Διαθήκης

σε χαλαιπούς καιρούς μας  άλλαξαν την πίστη

ποτέ στου Αιγαίου τα νερά

δεν  έχουν φτερουγίσει

μόνο ο Δαίδαλος και Ίκαρος είχαν τολμήσει

την πρώτη να   κάνουν  πτήση

Με τέτοια  θρυλικά σύμβολα στην κατοχή μας

η χρήση ξένων συμβόλων

μειώνει  την  ισχύ  μας

Η  Πολεμική μας Αεροπορία είναι αντάξια

Ελληνικών δυναμικών συμβόλων

όχι, αγγέλων , αγίων αλλά  πατρώων

Ας με συγχωρήσει   η ηγεσία

των δρυοφόρων  και των πολιτικών

της Εθνικής μας  Άμυνας Μεντόρων

Ο γράφων εραστής της αεροπορικής ιδέας

με συναρπάζει των   Ικάρων μας η θέα

έχασα παλιά  την ευκαιρία ένεκα δυσχρωματοψίας

για πιλότο προϋπόθεση απορριπτέα

όμως  φοίτησα  στη Σχολή Πολέμου Αεροπορίας

σαν ελάχιστη ανταμοιβή ωραία

Αμφικτύων

8/9/ 2021

*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης

Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών

amphiktyon@gmail.com

http://amphiktyon.blogspot.com/

https://amphiktyon.org

Όποιος επιθυμεί  να διαγραφεί να επιστρέφει το παρόν με την   ένδειξη «διαγραφή»«σύμφωνα με το άρθρο 14 του νόμου 2672/98

ΠΡΟΩΘΕΙΣΤΕ ΤΟ ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *